הרבנית מרקוביץ' מקייב: "הקהילה שלנו שגשגה, פתאום הכל נפרם"

אסתי פלד No Comments on הרבנית מרקוביץ' מקייב: "הקהילה שלנו שגשגה, פתאום הכל נפרם"

אשתו של הרב הראשי לקייב סיפרה ל'קול חי': "הייתה לנו קהילה משגשגת במשך 21 שנה, אבל פתאום במשך שבוע הכל מתפרק נפרם". היא סיפרה כי ראש שירותי הביטחון המליץ להם לעזוב

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרבנית אינה מרקוביץ', אשת הרב הראשי לקייב סיפרה לאבי מימרן במהדורה המרכזית על המצב באוקראינה: "הייתה לנו קהילה משגשגת במשך 21 שנה, אבל פתאום במשך שבוע הכל מתפרק נפרם. הרגשנו מחויבות גדולה כלפי אנשי הקהילה והחלטנו שלמרות האזהרות אנחנו נישאר עד הניצחון בע"ה. דאגנו לאנשים לאוכל ולמקומות לינה". 

היא סיפרה: "ראש שירותי הביטחון אמר לבעלי 'כבוד הרב, הנוכחות שלך מרגיעה את התושבים, אבל מכיוון שרוסיה לא מצליחה להשיג את מטרותיה אז הם מכניסים כוחות אחרים – צ'צ'נים ומוסלמים קיצוניים, אכזריים ואנטישמים – במקום לעזור לבני הקהילה שלך, אתה מסמן מטרה על גבם. לטובת כולם כדאי שתצא כדי לא לסכן את אנשי הקהילה'. הבנו שלטובתם עדיף שנצא".

עוד סיפרה הרבנית: "לא כולם יכולים לצאת, אז אימהות לא יכלו להפקיר את בניהם. יש מצבים קורעי לב… הבטחנו שנשמור עליהם ונדאג להם. יצאנו בשיירה עם ארבעה רכבים, מילאנו את כל אחד מהרכבים והצלנו יחד איתנו 15 יהודים".

לדבריה "אנחנו עייפים אבל עדיין לא מגיעים לארץ אלא יצאנו דרך רומניה ומיד למחרת בעלי כבר נפגש עם בכירים ברומניה כדי לארגן אספקה של ציוד הומניטרי, בעיקר אוכל ותרופות ליהודי אוקראינה".

עוד מדבריה "אנחנו מנהלים שני פרויקטים במקביל: אחד זה להכניס את הציוד, והשני זה חילוץ של יהודים מאזורים נצורים. ברוך ה' הוצאנו אתמול שני אוטובוסים, מאה יהודים נוספים ניצלו".



0 תגובות